Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

Διωγμός σπουδαίου ιεραποστόλου



πηγή:Ακτίνες
            Φανταστείτε τον απόστ. Παύλο να εκδιώκεται υπό τις εξής συνθήκες: Εκλέγεται από κάποια σύνοδο επίσκοπος σε τοπική Εκκλησία, που ίδρυσε ο μεγάλος Απόστολος. Η πρώτη ενέργεια του νεαρού επισκόπου: Στέλνει γράμμα στον Παύλο και του παραγγέλνει να αφήσει το έργο του Θεού και «να επιστρέψει στη Μονή της μετανοίας του»!
·         Δεν είναι φανταστικό το παράδειγμα. Μιμητής του αποστ. Παύλου ο αρχιμανδρίτης Θεολόγος Χρυσανθακόπουλος. Κατέβηκε από το Άγιον Όρος στην Αφρική και με τα χαρίσματα που του έχει δωρίσει ο Κύριος (είναι και αρχιτέκτων), σε λίγο χρόνο κυριολεκτικά «έστησε» εκ του μηδενός την ορθόδοξη τοπική Εκκλησία στο Μπαζαβίλ (του Κογκό).


·         «Το έργο του αναγνωρίζεται από όλους, ως προς την ποσότητα, ως προς την ποιότητα και ως προς το αθόρυβον και άοκνον του χαρακτήρος του. Η Εκκλησία του αγίου Μάρκου στέκεται απέναντί του, εσαεί ευγνωμονούσα για αυτό».
Αυτά λέχθηκαν σε επίσημη στιγμή από εκπρόσωπο του Πατριάρχη Αλεξανδρείας. Να σημειωθεί, ότι ο π. Θεολόγος ίδρυσε πολλές ενορίες, σχολείο με 350 παιδιά, ορφανοτροφείο με 37 ορφανά, κίνηση Νεότητας, ραδιοφωνικό σταθμό κ.ά.
·         Αντί όμως, του π. Θεολόγου, ωρίμου και σε ηλικία, εξελέγη επίσκοπος της νέας περιοχής Παντελεήμων τις Αράθυμος.
·         Και ο π. Θεολόγος; Έλαβε εντολή να εγκαταλείψει το έργο. «Παραγγέλλομεν ὑμῖν ὃπως ἐπανακάμψητε ὡς οἷον τάχιστα εἰς τήν Μονήν τῆς μετανοίας ὑμῶν».
·         Ας φύγει, λοιπόν, ο Παύλος, επειδή ενοχλείται νεαρός τις. Ως προς δε τη Μονή, μάλλον ο παραγγείλας και το όργανό του έχουν ανάγκη Μονή μετανοίας.
-       Παύλε απόστολε (εν προκειμένω, π. Θεολόγε), δεν σε διώχνει ο Νέρων…

12 σχόλια:

  1. Ακόμη και τα ορφανά του Ορφανοτροφείου "Άγιος Ευστάθιος" στο Dolisie του Κονγκό αρνούνται να δεχθούν τον διωγμό του πνευματικού τους πατέρα.
    Δημοσιεύω την επιστολή που απέστειλαν τα παιδιά του ορφανοτροφείου προς τον Πατριάρχη, ο οποίος απέστειλε την επιστολή στον π. Θεολόγο να αναχωρήσει στο Άγιον Όρος για "εφησυχασμό και προσευχή", "ως οίον τάχιστα", στην οποία (επιστολή, στην ουσία) κατηγορούν τον Πατριάρχη ότι δεν τους έλεγε αλήθεια, όταν τους υποσχόταν ότι δεν θα έφευγε ο π. Θεολόγος, που γι' αυτά, εκτός από πνευματικός πατέρας είναι σαν βιολογικός τους πατέρας.
    Αν δεν ακούει ο Πατριάρχης κανέναν άλλον τουλάχιστον θα έπρεπε να ακούσει τις φωνές των παιδιών, στα οποία υποσχέθηκε άλλα από αυτά που τον έπεισε να κάνει ο Επίσκοπος του Κονγκό, όπως ομολόγησε σε φίλο της ιεραποστολής.
    Το γράμμα τους είναι μια κραυγή αγωνίας τόσο για τη δίωξη όσο και για την υπόσχεση. Γράφουν:

    Προς τον Μακαριώτατον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρο Β΄

    Με μεγάλη μας χαρά, εμείς τα παιδιά της εστίας του «Αγίου Ευσταθίου» απευθύνουμε εγγράφως τους χαιρετισμούς μας και τις ανησυχίες μας, διότι ερχόμαστε να σας πούμε ή να σας υπενθυμίσουμε ότι κατά την στιγμή που επισκεφτήκατε την εστία μας, μας δώσατε αυτή την υπόσχεση λέγοντάς μας «παιδιά μου, μην ανησυχείτε, ο π. Θεολόγος θα είναι μαζί σας μέχρι που θα μεγαλώσετε».
    Και σήμερα ο πνευματικός μας πατέρας είναι στο σημείο να αναχωρήσει, δηλαδή να μας αφήσει όχι προσωρινά αλλά για πάντα. Αυτό μας στενοχωρεί πραγματικά, αυτή η απόφαση, γιατί εμείς, αν και είμαστε παιδιά, αισθανόμαστε εγκαταλειπόμενα. Αυτός που μας πήρε από τότε που φτάσαμε στο ορφανοτροφείο ακόμη πολύ μικρά παιδιά και μας έδωσε τα πάντα. Έχοντας εξοικειωθεί μαζί μας στα πάντα όπως και εμείς επίσης μαζί του αισθανόμαστε σαν να μας παίρνουν τον βιολογικό πατέρα μας.
    Δεν σας ζητάμε τίποτε άλλο παρά μόνο να επιτρέψετε στον πνευματικό μας πατέρα να μείνει μαζί μας, γιατί λυπόμαστε πολύ με αυτή την απόφαση που έχετε πάρει.
    Ευαρεστηθείτε να δεχθείτε η Αγιότητά Σας τους μετά σεβασμού χαιρετισμούς μας.

    Τα παιδιά της εστίας «Άγιος Ευστάθιος».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια διευκρίνιση απαραίτητη, για να μη γίνεται σύγχυση ως προς την επιθυμία του π. Θεολόγου να γίνει επίσκοπος.
    Ο π. Θεολόγος δεν ήθελε να γίνει επίσκοπος, πράγμα που είχα τονίσει στον Πατριάρχη κατά την επίσκεψή του στο Κονγκό τον περασμένο Οκτώβριο. Ο π. Δανιήλ γράφει "Αντί όμως, του π. Θεολόγου, ωρίμου και σε ηλικία, εξελέγη επίσκοπος της νέας περιοχής Παντελεήμων τις Αράθυμος". Το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν ο νέος επίσκοπος, οιοσδήποτε εκλεγόταν, να συνεργασθεί μαζί του, για την προαγωγή του έργου της ιεραποστολής. Γι' αυτό άλλωστε παρέμεινε μέχρι τον Αύγουστο στο Κονγκό, ενώ ήδη είχε εκλεγεί ο νέος επίσκοπος. Απλά, η παρουσία του και η αγάπη του κόσμου και ιδιαίτερα των νέων ενοχλούσαν τον κ. Παντελεήμονα, τόσο που αν τον έβλεπε μπροστά του (τον είχε εξορίσει στο μοναστήρι, για να μην τον βλέπει), όπως ομολόγησε σε φίλο της ιεραποστολής (είναι και αφελής) θα τον κτυπούσε με την ποιμαντορική του ράβδο!! Τόση αγάπη χριστιανική για τον ιδρυτή της Εκκλησίας του Κονγκό!!! O tempora! o mores!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ακόμη και τα ορφανά του Ορφανοτροφείου "Άγιος Ευστάθιος" στο Dolisie του Κονγκό αρνούνται να δεχθούν τον διωγμό του πνευματικού τους πατέρα.
    Δημοσιεύω την επιστολή που απέστειλαν τα παιδιά του ορφανοτροφείου προς τον Πατριάρχη, ο οποίος απέστειλε την επιστολή στον π. Θεολόγο να αναχωρήσει στο Άγιον Όρος για "εφησυχασμό και προσευχή", "ως οίον τάχιστα", στην οποία (επιστολή, στην ουσία) κατηγορούν τον Πατριάρχη ότι δεν τους έλεγε αλήθεια, όταν τους υποσχόταν ότι δεν θα έφευγε ο π. Θεολόγος, που γι' αυτά, εκτός από πνευματικός πατέρας είναι σαν βιολογικός τους πατέρας.
    Αν δεν ακούει ο Πατριάρχης κανέναν άλλον τουλάχιστον θα έπρεπε να ακούσει τις φωνές των παιδιών, στα οποία υποσχέθηκε άλλα από αυτά που τον έπεισε να κάνει ο Επίσκοπος του Κονγκό, όπως ομολόγησε σε φίλο της ιεραποστολής.
    Το γράμμα τους είναι μια κραυγή αγωνίας τόσο για τη δίωξη όσο και για την υπόσχεση. Γράφουν:

    Προς τον Μακαριώτατον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρο Β΄

    Με μεγάλη μας χαρά, εμείς τα παιδιά της εστίας του «Αγίου Ευσταθίου» απευθύνουμε εγγράφως τους χαιρετισμούς μας και τις ανησυχίες μας, διότι ερχόμαστε να σας πούμε ή να σας υπενθυμίσουμε ότι κατά την στιγμή που επισκεφτήκατε την εστία μας, μας δώσατε αυτή την υπόσχεση λέγοντάς μας «παιδιά μου, μην ανησυχείτε, ο π. Θεολόγος θα είναι μαζί σας μέχρι που θα μεγαλώσετε».
    Και σήμερα ο πνευματικός μας πατέρας είναι στο σημείο να αναχωρήσει, δηλαδή να μας αφήσει όχι προσωρινά αλλά για πάντα. Αυτό μας στενοχωρεί πραγματικά, αυτή η απόφαση, γιατί εμείς, αν και είμαστε παιδιά, αισθανόμαστε εγκαταλειπόμενα. Αυτός που μας πήρε από τότε που φτάσαμε στο ορφανοτροφείο ακόμη πολύ μικρά παιδιά και μας έδωσε τα πάντα. Έχοντας εξοικειωθεί μαζί μας στα πάντα όπως και εμείς επίσης μαζί του αισθανόμαστε σαν να μας παίρνουν τον βιολογικό πατέρα μας.
    Δεν σας ζητάμε τίποτε άλλο παρά μόνο να επιτρέψετε στον πνευματικό μας πατέρα να μείνει μαζί μας, γιατί λυπόμαστε πολύ με αυτή την απόφαση που έχετε πάρει.
    Ευαρεστηθείτε να δεχθείτε η Αγιότητά Σας τους μετά σεβασμού χαιρετισμούς μας.

    Τα παιδιά της εστίας «Άγιος Ευστάθιος».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η αυθαιρεσία και το απολυταρχικό ήθος του Επισκόπου κ. Παντελεήμονα, πέρα από τους αφορισμούς των νέων και την κακή χρήση των ιερών κανόνων, καθώς και την κακεντρέχεια απέναντι στα παιδιά της Επισκοπής που αφόρισε, αφού απέστειλε νότα στο Υπουργείο Εργασίας, ώστε να μη μπορούν να εργασθούν εφ’ όρου ζωής οι νέοι αυτοί στο Κονγκό, φαίνεται και από το εξής:
    Κάποια φιλική οικογένεια είχε δωρίσει στον π. Θεολόγο ένα αυτοκίνητο 4Χ4, για να το χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του στο Κονγκό. Αυτό ήταν ένα προσωπικό δώρο στον π. Θεολόγο. Όταν κατέφθασε ο νέος επίσκοπος το ιδιοποιήθηκε, παρά τη διαβεβαίωση του π. Θεολόγου, ότι το αυτοκίνητο δεν ανήκει στην Επισκοπή αλλά είναι προσωπικό του δώρο από φιλική οικογένεια. Άλλωστε δεν ανήκε στην περιουσία της Επισκοπής! Με τον αέρα του επισκόπου που κάνει ό,τι θέλει και οικειοποιείται ό,τι θέλει το πήρε για τον εαυτό του.
    Ποιος του έδωσε τέτοιο δικαίωμα;
    Το κτήριο που είχε για κατοικία του ο π. Θεολόγος το πήρε, με το δικαίωμα του Επισκόπου, που διώχνει όποιον θέλει και κάνει ό,τι θέλει και τον έστειλε να μείνει στο μοναστήρι στο Dolisie 3,5 ώρες μακριά, για να μην έχει επικοινωνία με κανέναν. Του απαγόρευσε να τελεί τη θεία Λειτουργία στο Dolisie, όπως του ζήτησε ο π. Θεολόγος και του επέτρεψε να λειτουργεί μόνο στο μοναστήρι με τους τρεις υποψηφίους μοναχούς. Τελικά και το μοναστήρι, το μοναδικό στην Κεντρική Αφρική, έδωσε εντολή να κλείσει, αφού, όπως είπε, «δεν χρειάζεται μοναστήρια η ιεραποστολή» και βέβαια οι δόκιμοι μοναχοί αναχώρησαν για τα σπίτια τους!!!
    Τέτοια αντίληψη περί ορθοδοξίας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φαντάζεσθε κάποιο ''Στρατηγό ''που σε καιρό άγριας συνεχούς μάχης με τον αρχηγό του σκότους του αιώνος τούτου,
    αποσύρει και εκδιώκει από το ΜΕΤΩΠΟ της μάχης ΕΝΑΝ ΜΠΑΡΟΥΤΟΚΑΠΝΙΣΜΕΝΟ ΕΜΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟΠΟΛΕΜΟ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟ ΤΟΥ,ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΜΕ
    εναν άκαπνο - αγύμναστο και άπειρο για τέτοιο πόλεμο αξιωματικό των διοικητικών του υπηρεσιών ;;;;

    Ένας τέτοιος ''στρατηγός''θα είναι ή όχι ο ηθικός αυτουργός της επικείμενης συντριβής;;;

    Το θέμα είναι τι κάνουν και οι συμμετέχοντες στρατηγοί (Μητροπολίτες ) στο Πνευματικό Επιτελικό Συμβούλιο .

    Συμφωνούν σε όλα ;;;Έχουν γνώμη ;;; Κρίνουν ορθά;; Έχουν το θάρρος να διαφωνούν όταν η Επισκοπική τους συνείδηση τους πληροφορεί για την κατά Θεόν ορθότητα της ΄θεσης των έστω και άν αυτή είναι αντίθετη με εκείνη του προέδρου ,αλλά ωφέλιμη για το πιστό Λαό του Θεού ;;

    Άν σκύβουν το κεφάλι ,αντίθετα με ό,τι τους πληροφορεί η Επισκοπική τους συνείδηση , θα τύπτουν και αυτοί ,ως συνυπεύθυνοι, τα στήθη των ....
    Αλλά τότε θα είναι πολύ αργά ...
    Ωστόσο Ζεί Κύριος Παντοκράτωρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  6. Γράφει εύστοχα και,με επιτυχή παραλληλισμό, ο π. ΔΑΝΙΗΛ και τα ακόλουθα !

    '' ...Ας φύγει, λοιπόν, ο Παύλος, επειδή ενοχλείται νεαρός τις.

    Ως προς δε τη Μονή, μάλλον ο παραγγείλας και το όργανό του έχουν ανάγκη
    Μονή μετανοίας.'''

    Παύλε απόστολε (εν προκειμένω, π. Θεολόγε), δεν σε διώχνει ο Νέρων…''

    π. Δανιήλ ,πόσο εύστοχα ,και με παρρησία τους τα λές ...

    Σφάζεις με το βαμβάκι...!!!!


    Αλλά τι τους συστήνετε για μονή μετανοίας....

    αφού :

    '' ἰδοὺ οἱ τὰ μαλακὰ φοροῦντες ἐν τοῖς οἴκοις τῶν βασιλέων εἰσίν.''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επειδή κάποιοι μας προτρέπουν σε άκριτη ανευ όρων Υπακοή στον κάθε Επίσκοπο - ανεξάρτητα από το ήθος του- και τη διεφθαρμένη τυχόν ζωή του -
    μη γνωρίζοντας την εκκλησιαστική ιστορία και την πατερική σκέψη σχετικά με την υπακοή στον επίσκοπο και γράφονται από κάθε άσχετο διάφορα περί υπακοής στον επίσκοπο, αναφέρονται μερικά κείμενα, για να γνωρίζουμε πώς έβλεπαν οι Μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας την ορθόδοξη στάση των πιστών σε παρόμοιες περιπτώσεις.

    Μέγας Αθανάσιος. Contre Valentine, Volume 26, page 1257, line 36,

    Βαδίζοντες δὲ τὴν ἀπλανῆ καὶ ζωηφόρον ὁδὸν, ὀφθαλμὸν μὲν ἐκκόψωμεν σκανδαλίζοντα· μὴ τὸν αἰσθητὸν, ἀλλὰ τὸν νοητόν· οἷον ἐὰν ὁ ἐπίσκοπος ἢ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοὶ τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφωνται καὶ σκανδαλίζωσι τὸν λαὸν, χρὴ αὐτοὺς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γὰρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, ἢ μετ' αὐτῶν ἐμβληθῆναι, ὡς μετὰ Ἄννα καὶ Καϊάφα, εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός.

    (Βαδίζοντας δε την οδό την σταθερή και ζωηφόρο, να κόψουμε τον οφθαλμό που σκανδαλίζει. Όχι τον αισθητό αλλά τον νοητό. Όπως όταν ο επίσκοπος ή ο πρεσβύτερος, που είναι οι οφθαλμοί της εκκλησίας, συναναστρέφονται κακώς και σκανδαλίζουν τον λαό, πρέπει να τους διώχνετε. Είναι συμφέρον χωρίς αυτούς να συγκεντρώνεστε στην εκκλησία ή μαζί με αυτούς να μπείτε στην γέεννα του πυρός (την κόλαση) όπως μαζί με τον Άννα και τον Καϊάφα).

    Ιωάννης Χρυσόστομος : In epistulam ad Hebraeos (homiliae 1-34) : Vol 63, pg 232, ln 27
    Ἀλλ' ἴσως ἐρεῖ τις ἡμῖν, ὅτι ἔστι καὶ τρίτον κακὸν, ὅταν ὁ ἄρχων
    ᾖ κακός. Οἶδα κἀγὼ, καὶ οὐ μικρὸν τοῦτο κακὸν, ἀλλὰ καὶ τῆς ἀναρχίας πολλῷ κάκιον· κρεῖττον γὰρ ὑπὸ μηδενὸς ἄγεσθαι ἢ ὑπὸ κακοῦ ἄγεσθαι. Ὁ μὲν γὰρ πολλάκις μὲν ἐσώθη, πολλάκις δὲ ἐκινδύνευσεν· οὗτος δὲ πάντως κινδυνεύσει, εἰς βάραθρα ἀγόμενος.
    (Αλλά ίσως μας πει κάποιος ότι υπάρχει και τρίτο κακο, όταν ο άρχοντας είναι κακός. Ξέρω κι εγώ ότι αυτό δεν είναι μικρό κακό, αλλά είναι χειρότερο και από την αναρχία ο κακός άρχοντας. Είναι προτιμότερο να μην οδηγείσθε από κανέναν παρά από κακόν άρχοντα. Διότι ο μεν πολλάκις έχει σωθεί και πολλάκις έχει κινδυνεύσει. Αυτός όμως οπωσδήποτε θα κινδυνεύσει, οδηγούμενος στα βάραθρα)

    Ο σπουδαίος θεολόγος π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ, γράφει : «Πολύ συχνά το μέτρον της αληθείας είναι η μαρτυρία της μειοψηφίας. Είναι δυνατόν να είναι Καθολική Εκκλησία το μικρόν ποίμνιον [Λουκ.12, 32]. (...) Το καθήκον της υπακοής παύει όταν ο επίσκοπος παρεκκλίνει από τον καθολικόν κανόνα και ο Λαός έχει το δικαίωμα να τον κατηγορήση, ακόμη δε και να τον καθαιρέση». ( Πρωτοπρεσβ. Γ. ΦΛΩΡΟΦΣΚΥ, Αγία Γραφή, Εκκλησία, Παράδοση, εκδ. Π. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1976, σελ.71

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επειδή κάποιοι μας προτρέπουν σε άκριτη ανευ όρων Υπακοή στον κάθε Επίσκοπο - ανεξάρτητα από το ήθος του- και τη διεφθαρμένη τυχόν ζωή του -
    μη γνωρίζοντας την εκκλησιαστική ιστορία και την πατερική σκέψη σχετικά με την υπακοή στον επίσκοπο και γράφονται από κάθε άσχετο διάφορα περί υπακοής στον επίσκοπο, αναφέρονται μερικά κείμενα, για να γνωρίζουμε πώς έβλεπαν οι Μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας την ορθόδοξη στάση των πιστών σε παρόμοιες περιπτώσεις.

    Μέγας Αθανάσιος. Contre Valentine, Volume 26, page 1257, line 36,

    Βαδίζοντες δὲ τὴν ἀπλανῆ καὶ ζωηφόρον ὁδὸν, ὀφθαλμὸν μὲν ἐκκόψωμεν σκανδαλίζοντα· μὴ τὸν αἰσθητὸν, ἀλλὰ τὸν νοητόν· οἷον ἐὰν ὁ ἐπίσκοπος ἢ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοὶ τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφωνται καὶ σκανδαλίζωσι τὸν λαὸν, χρὴ αὐτοὺς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γὰρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, ἢ μετ' αὐτῶν ἐμβληθῆναι, ὡς μετὰ Ἄννα καὶ Καϊάφα, εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός.

    (Βαδίζοντας δε την οδό την σταθερή και ζωηφόρο, να κόψουμε τον οφθαλμό που σκανδαλίζει. Όχι τον αισθητό αλλά τον νοητό. Όπως όταν ο επίσκοπος ή ο πρεσβύτερος, που είναι οι οφθαλμοί της εκκλησίας, συναναστρέφονται κακώς και σκανδαλίζουν τον λαό, πρέπει να τους διώχνετε. Είναι συμφέρον χωρίς αυτούς να συγκεντρώνεστε στην εκκλησία ή μαζί με αυτούς να μπείτε στην γέεννα του πυρός (την κόλαση) όπως μαζί με τον Άννα και τον Καϊάφα).

    Ιωάννης Χρυσόστομος : In epistulam ad Hebraeos (homiliae 1-34) : Vol 63, pg 232, ln 27
    Ἀλλ' ἴσως ἐρεῖ τις ἡμῖν, ὅτι ἔστι καὶ τρίτον κακὸν, ὅταν ὁ ἄρχων
    ᾖ κακός. Οἶδα κἀγὼ, καὶ οὐ μικρὸν τοῦτο κακὸν, ἀλλὰ καὶ τῆς ἀναρχίας πολλῷ κάκιον· κρεῖττον γὰρ ὑπὸ μηδενὸς ἄγεσθαι ἢ ὑπὸ κακοῦ ἄγεσθαι. Ὁ μὲν γὰρ πολλάκις μὲν ἐσώθη, πολλάκις δὲ ἐκινδύνευσεν· οὗτος δὲ πάντως κινδυνεύσει, εἰς βάραθρα ἀγόμενος.
    (Αλλά ίσως μας πει κάποιος ότι υπάρχει και τρίτο κακο, όταν ο άρχοντας είναι κακός. Ξέρω κι εγώ ότι αυτό δεν είναι μικρό κακό, αλλά είναι χειρότερο και από την αναρχία ο κακός άρχοντας. Είναι προτιμότερο να μην οδηγείσθε από κανέναν παρά από κακόν άρχοντα. Διότι ο μεν πολλάκις έχει σωθεί και πολλάκις έχει κινδυνεύσει. Αυτός όμως οπωσδήποτε θα κινδυνεύσει, οδηγούμενος στα βάραθρα)

    Ο σπουδαίος θεολόγος π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ, γράφει : «Πολύ συχνά το μέτρον της αληθείας είναι η μαρτυρία της μειοψηφίας. Είναι δυνατόν να είναι Καθολική Εκκλησία το μικρόν ποίμνιον [Λουκ.12, 32]. (...) Το καθήκον της υπακοής παύει όταν ο επίσκοπος παρεκκλίνει από τον καθολικόν κανόνα και ο Λαός έχει το δικαίωμα να τον κατηγορήση, ακόμη δε και να τον καθαιρέση». ( Πρωτοπρεσβ. Γ. ΦΛΩΡΟΦΣΚΥ, Αγία Γραφή, Εκκλησία, Παράδοση, εκδ. Π. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1976, σελ.71

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γιατί οι Πατριάρχες και οι Αρχιεπίσκοποι δεν διαβάζουν τις Πράξεις των Αποστόλων για να δυο πως εξέλεξαν τον διάδοχο του Ιούδα.
    Δεν τους συμφέρει διότι τους χαλάει τα σχέδια της παντοκρατορίας.
    Έτσι βγάζουν όμοιους με αυτούς υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν το προσόν της σιωπής και της πειθαρχίας σε ότι πει ο πρώτος.
    Από ότι καταλαβαίνω ο π. Θεολόγος δεν ήταν αρνί για το μαντρί και έτσι το άφησαν να πάει μακριά στο Άγιο Όρος για περισυλλογή και προσευχή.
    Πράγματα άγνωστα για τους εγκολπιοφόρους της Αλεξάνδρειας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φίλοι επισκέπτες ,

    Αναρωτηθήκατε άν τέτοιες καταστάσεις και επώνυμες καταγγελίες απαραδέκτων
    γεγονότων από νεαρό νεοεκλεγέντα Επίσκοπο ,που βλέπουν τη δημοσιότητα , έχουν τις τελευταίες δεκαετίες ανάλογο προηγούμενο στο πατριαρχείο Αλεξανδρείας ;;;
    Γιατί δεν τον μαζεύουν ;;;
    Μήπως κάποιοι τον φοβούνται;;;
    Τι περιμένουν , τα χειρότερα ;;;
    Αντιλαμβάνονται τις διαστάσεις του όλου θέματος ;;;
    Οι συνοδικοί Μητροπολίτες ,της Αλεξάνδρειας ,δεν έχουν τη τόλμη να παρέμβουν ;;;
    Είναι ή δεν είναι και αυτοί συνυπεύθυνοι ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο π Δανιήλ Αεράκης στο δυναμικό – τολμηρό – ηχηρό αλλά και εύστοχο σχόλιό του για το διωγμό σπουδαίου ιεραποστόλου ( του π.Θεολόγου )χαρακτηρίζει τον.π Θεολόγο '' μιμητή του Απ. Παύλου αφού , κατέβηκε από το Άγιον Όρος στην Αφρική και με τα χαρίσματα που του έχει δωρίσει ο Κύριος (είναι και αρχιτέκτων), σε λίγο χρόνο κυριολεκτικά «έστησε» εκ του μηδενός την ορθόδοξη τοπική Εκκλησία στο Μπαζαβίλ (του Κογκό).
    Να σημειωθεί, ότι ο π. Θεολόγος ίδρυσε πολλές ενορίες,σχολείο με 350 παιδιά, ορφανοτροφείο με 37 ορφανά, κίνηση Νεότητας, ραδιοφωνικό σταθμό κ.ά.''

    Στηρίζει δε τα παραπάνω και στα λεχθέντα σε επίσημη στιγμή από εκπρόσωπο του Πατριάρχη Αλεξανδρείας ότι δηλαδή :
    «Το έργο του αναγνωρίζεται από όλους, ως προς την ποσότητα, ως προς την ποιότητα και ως προς το αθόρυβον και άοκνον του χαρακτήρος του. Η Εκκλησία του αγίου Μάρκου στέκεται απέναντί του, εσαεί ευγνωμονούσα για αυτό».
    Δίκαιος και οφειλόμενος ο Έπαινος από τον Μητροπολίτη Καμερούν.
    (άν δεν κάνω λάθος.)

    Έτσι για τον π.Θεολόγο ,η σφραγίδα του πολυετούς ιεραποστολικού του έργου στο Κογκό είναι η ζωντανή Ορθόδοξη εκεί Εκκλησία που ίδρυσε με το πλήθος των έμψυχων Ναών ,αλλά και ιερών Ναών ,της Επισκοπής ,αλλά και των τόσων άλλων ευαγών ιδρυμάτων.
    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΕΡΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ του π.Θεολόγου σε όσους θέλουν ακόμη να τον ανακρίνουν.
    Και όλα αυτά κατορθώνονται με τη Χάρη του Θεού σε κάθε γνήσιο διάκονο Του που αγωνίζεται καθημερινά να είναι, κατά την προτροπή του Απ. Παύλου προς τον Τιμόθεο :

    ''τύπος γίνου των πιστών εν λόγω ,εν αναστροφή ,εν αγάπη ,εν πνεύματι,εν πίστει, εν αγνεία . ...,συ δε άνθρωπε του Θεού, δίωκε δικαιοσύνην ,ευσέβειαν,πίστιν,αγάπην,υπομονήν,πραότητα.''

    Γνωρίζεις π.Θεολόγε ,ότι τον πάγκαλον Ιωσήφ ,οι αδελφοί του δια φθόνον ,εξεδίωξαν και επώλησαν ώς δούλον ..άλλ΄ο Κύριος ανέδειξεν αυτόν τελικά,

    Άρχοντα γης Αιγύπτου ,,, !!!

    τους δε διώκτας αδελφούς του .. ικέτας του.!!!

    π. Θεολόγε , εύχεσθε ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο π Δανιήλ Αεράκης στο δυναμικό – τολμηρό – ηχηρό αλλά και εύστοχο σχόλιό του για το διωγμό σπουδαίου ιεραποστόλου ( του π.Θεολόγου )χαρακτηρίζει τον.π Θεολόγο '' μιμητή του Απ. Παύλου αφού , κατέβηκε από το Άγιον Όρος στην Αφρική και με τα χαρίσματα που του έχει δωρίσει ο Κύριος (είναι και αρχιτέκτων), σε λίγο χρόνο κυριολεκτικά «έστησε» εκ του μηδενός την ορθόδοξη τοπική Εκκλησία στο Μπαζαβίλ (του Κογκό).
    Να σημειωθεί, ότι ο π. Θεολόγος ίδρυσε πολλές ενορίες,σχολείο με 350 παιδιά, ορφανοτροφείο με 37 ορφανά, κίνηση Νεότητας, ραδιοφωνικό σταθμό κ.ά.''

    Στηρίζει δε τα παραπάνω και στα λεχθέντα σε επίσημη στιγμή από εκπρόσωπο του Πατριάρχη Αλεξανδρείας ότι δηλαδή :
    «Το έργο του αναγνωρίζεται από όλους, ως προς την ποσότητα, ως προς την ποιότητα και ως προς το αθόρυβον και άοκνον του χαρακτήρος του. Η Εκκλησία του αγίου Μάρκου στέκεται απέναντί του, εσαεί ευγνωμονούσα για αυτό».
    Δίκαιος και οφειλόμενος ο Έπαινος από τον Μητροπολίτη Καμερούν.
    (άν δεν κάνω λάθος.)

    Έτσι για τον π.Θεολόγο ,η σφραγίδα του πολυετούς ιεραποστολικού του έργου στο Κογκό είναι η ζωντανή Ορθόδοξη εκεί Εκκλησία που ίδρυσε με το πλήθος των έμψυχων Ναών ,αλλά και ιερών Ναών ,της Επισκοπής ,αλλά και των τόσων άλλων ευαγών ιδρυμάτων.
    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΕΡΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ του π.Θεολόγου σε όσους θέλουν ακόμη να τον ανακρίνουν.
    Και όλα αυτά κατορθώνονται με τη Χάρη του Θεού σε κάθε γνήσιο διάκονο Του που αγωνίζεται καθημερινά να είναι, κατά την προτροπή του Απ. Παύλου προς τον Τιμόθεο :

    ''τύπος γίνου των πιστών εν λόγω ,εν αναστροφή ,εν αγάπη ,εν πνεύματι,εν πίστει, εν αγνεία . ...,συ δε άνθρωπε του Θεού, δίωκε δικαιοσύνην ,ευσέβειαν,πίστιν,αγάπην,υπομονήν,πραότητα.''

    Γνωρίζεις π.Θεολόγε ,ότι τον πάγκαλον Ιωσήφ ,οι αδελφοί του δια φθόνον ,εξεδίωξαν και επώλησαν ώς δούλον ..άλλ΄ο Κύριος ανέδειξεν αυτόν τελικά,

    Άρχοντα γης Αιγύπτου ,,, !!!

    τους δε διώκτας αδελφούς του .. ικέτας του.!!!

    π. Θεολόγε , εύχεσθε ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή